Medlemskab af mad med mere øgede omsætningen

af Eivind Sønderborg Johansen

Slagtermester Tom Munkholm, indehaver af Slagter Grønvalls Eftf. i Vejle, er en overordentlig glad og tilfreds mand. Glad og tilfreds over, at han for et år siden endelig besluttede sig for at blive medlem af kædesamarbejdet mad med mere. Forinden havde han ellers en række forbehold for at gå ind i kæden. Han var især skeptisk over, at han var forpligtiget til at bruge de indkøbsaftaler, som mad med mere har indgået med diverse leverandører.

Bedre indkøbsaftaler

- Som selvstændig kan man godt forledes til at tro, at man er verdensmester, og jeg var da også overbevist om, at der ikke var nogen, som kunne lave bedre indkøbsaftaler, end jeg selv kunne. Men det er der, for det synspunkt har jeg måttet æde i mig, efter at jeg er blevet medlem af mad med mere, erkender Tom Munkholm. Han overtog butikken Grønvalls Eftf. for syv år siden. På det tidspunkt havde han ingen overvejelser om at blive medlem af mad med mere. - I takt med, at kæden udviklede sig og fik en større volumen i kraft af flere medlemmer, begyndte jeg at se mulighederne i kædesamarbejdet, konstaterer Tom Munkholm.

Markedsføring i hænderne på professionelle

Grønvalls Eftf. har 11 ansatte og en omsætningsstørrelse, der passer perfekt til mad med meres koncept, ikke mindst når det gælder markedsføring. - Som selvstændig i en mindre virksomhed har man nok om ørerne, så markedsføring, annoncering og opdateringer af hjemmeside og den slags er altid det, der bliver udskudt til det sidste eller slet ikke bliver gjort og i hvert fald ikke godt nok, forklarer Tom Munkholm. I kraft af sit medlemskab af mad med mere har Tom Munkholm kunnet overlade alt, hvad der hedder markedsføring, til kædens markedsføringsteam, så han i stedet kan koncentrere sig om driften af sin forretning og leveringen af godt slagterhåndværk til kunderne. - Det er professionelle markedsføringsfolk, der agerer hurtigt. Hvis jeg fx beder om at få ændret noget på min hjemmeside, sker det typisk inden for to timer, forklarer Tom Munkholm.

Husstandsomdelt avis gav nye kunder

Mad med mere forsyner Grønvalls Eftf. og kædens øvrige medlemmer med hver 5.000 eksemplarer af en slagteravis til husstandsomdeling i lokalområdet foruden brochurer, skilte, videoer til intern markedsføring i butikken og andet salgs- og markedsføringsmateriale. Det har ikke bare lettet Tom Munkholm for en stor arbejdsbyrde, at han har kunnet overlade sin forretnings markedsføring til professionelle; det har tilsyneladende også været med til at øge hans forretnings omsætning. - Især de husstandsomdelte slagteraviser har givet øget omsætning. Hver gang vi har udsendt en avis, har vi oplevet, at der er kommet nye kunder i butikken, siger Tom Munkholm.

Omsætning steget 10 procent

Han oplyser, at omsætningen er øget med 10 procent i 2013, efter han blev medlem af mad med mere ved årets start. Det har blandt andet medført, at Tom Munkholm har udvidet medarbejderstaben med 1½ person til i alt 11 fuldtidsansatte for at kunne følge med efterspørgselen.

Nytårsmenuer solgte som varmt brød

Salget af nytårsmenuer er et af de områder, der er gået markant i vejret. Vi havde et forrygende salg ved årsskiftet, hvor vi solgte 50 pct. flere nytårsmenuer end året før. I tal var det 300, og vi kunne godt have solgt 150 yderligere, men kunne ikke nå at fremstille dem, da den overvældende efterspørgsel kom lidt bag på os, siger Tom Munkholm og tilføjer: - Til næste nytår er vi forberedt og skal nok klare de bestillinger, der måtte komme.

Accceptere cookies fra dette websted

Dette websted bruger cookies til at analysere din adfærd og forbedre din oplevelse på webstedet

Du kan altid slette gemte cookies ved at besøge dine avancerede indstillinger, i din browser

Nej tak til cookies Kun funktionelle cookies Jeg accepterer alle cookies